Impatto Sonoro
Menu

MR. BUNGLE: ad agosto l’asta per “Disco Volante Era Improv At The Bomb Factory, Parts 1-4”

Pensate ci sia un errore nel titolo della news? E invece no, è proprio così. I Mr. Bungle qualche giorno fa sui loro profili social hanno lanciato un breve assaggio di quello che sembrava essere materiale se non inedito quasi tratto da “Disco Volante“, il loro secondo album. Oggi la band ne svela il contenuto.

Disco Volante Era Improv At The Bomb Factory Parts 1-4” è una registrazione avvenuta durante le session dell’album e, come recita il titolo, è pura improvvisazione. Il punto è che la band non la pubblicherà in modo tradizionale bensì metterà all’asta tramite il sito SuperRare quattro vinili 10″ contenti l’intero “brano” della durata di dieci minuti.

L’asta inizierà alle ore 18 di giovedì 2 agosto a questo indirizzo, nel quale troverete anche quattro video animati da Eric Livingstone contenenti che accompagnano il pezzo in questione.

Trevor Dunn ha parlato così delle session:

During the ‘Disco Volante’ writing sessions in a place we called The Shotwell Bomb Factory, San Francisco, we were blessed with an isolated & independent place to record and rehearse. Endless days & nights were spent in there experimenting, improvising and piecing together what would be our “sophomore attempt” among other gems. Often there was an ADAT machine ready to go for any spontaneous outbursts (think “Nothing” from the end of DV), but we tested out various setups at our disposal.“The Legendary Paper Project” was one such outburst split between two rooms. Trey, often engineering these chaotic recordings, recalls: “I remember wanting to enhance audio separation & isolation to an extreme, using a kind of ‘musique concrète live mix’ approach, hoping that would capture the unruly individual spirits of our improvisation more faithfully. It totally did in this case; facilitated better communication than usual.”If memory serves correctly, Patton & Heifetz were in the “sound room” with a multitude of instruments within reach. Dunn & Spruance were in the “control room” with keyboards and outboard gear, as well as total “knob control”. What we ofter here is one of several “movements” from a spontaneous sound narrative that spans over an hour. Up until now, no one but the four of us have heard this recently unarchived weirdness.

Piaciuto l'articolo? Diffondi il verbo!